Close Menu
  • Hororové filmy
  • Hororové seriály
  • Hororové knihy
  • Hororové hry
  • Soundtracky
  • Postavy
  • Články
  • Home
  • Kontakt
  • Pro autory
  • Registrace
  • Zapomenuté heslo
  • Přihlášení
Facebook
  • Home
  • Kontakt
  • Pro autory
  • Registrace
  • Zapomenuté heslo
  • Přihlášení
Facebook
SvetHororu.cz
  • Hororové filmy
  • Hororové seriály
  • Hororové knihy
  • Hororové hry
  • Soundtracky
  • Postavy
  • Články
SvetHororu.cz
Home»Hororové hry»F.E.A.R. 2: Project Origin (PC hra)

F.E.A.R. 2: Project Origin (PC hra)

Frenknapsal Frenk29. 3. 20234 minuty čtení Hororové hry

Úvod

Hra F.E.A.R. z roku 2005 si během několika málo měsíců vydobyla u hráčů takřka kultovní postavení. Atmosférická bomba v kombinaci s (tehdy) nejmodernějším grafickým kabátem, neotřelým příběhem a nekončícím mrazením v zádech byla pro mnohé hitem roku. Druhý díl byl proto oprávněně považován za zásadní událost herního světa 2009. Pojďme si říci, jak to dopadlo v několika stručných, ale snad výstižných bodech.

 

Rozbor

I. Příběh a prostředí

F.E.A.R. 2 je, alespoň ze začátku, paralelním dějem dílu prvního. V jedničce vše končí atomovým výbuchem, který ve dvojce uvidíte po několika misích z jiné perspektivy, respektive očima jiného hrdiny, za kterého právě hrajete. A právě s ním procházíte různé lokace, které jsou oproti prvnímu F.E.A.R.u o něco pestřejší. Dokonce se i několikrát podíváte mimo budovy. Zničené město s poletujícím popílkem má svou atmosféru, a tak jsem byl za každou podobnou návštěvu vděčný. Jinak sice také nahlédneme do špitálu, do školy a do různých skladišť, ale to je v podobě lineárního postupu snad ještě nudnější než v jedničce. Lineárnost je tu zkrátka extrémní, na což si budete muset zvyknout.

II. Nejdůležitější je atmosféra

Co si budeme namlouvat. Atmosféru očekává každý, zvláště u hry, která má slovo strach ve svém názvu. Tady ovšem získává F.E.A.R. 2 další záporné body. Občas sice budete křečovitě svírat myš a vlivem náhlého leknutí střílet po celém okolí, ale na hutnou atmosféru prvního dílu, kde vás k smrti vyděsila i neočekávaně zapnutá tiskárna, to prostě nemá. Tvůrcům není mnoho co vytknout, to hráči už obezřetněji projíždějí všechny levely a jen tak něco je nerozhází. Samozřejmě se doporučuje hrát v noci. Oproti jedničce už také dokážete předpovídat, kde asi na vás Alma vyjukne. Co si však autoři mohli odpustit, jsou otravné souboje právě s Almou. Když na vás totiž vybafne, kousne vás do ruky a vy se musíte bránit pomocí tlačítka pro blízký souboj. Alma se pak objeví opodál a následně zmizí úplně. Když se to stane poněkolikáté, tak je to velice nudné.

III. Grafika a zvuky

Od pokračování technologicky vyspělé hry jsme čekali podobně moderní grafické zpracování jak se sluší a patří. Vývojáři však bohužel pouze překopali engine z prvního F.E.A.R.u, což lze bez problému poznat. Své výhody to ale určitě má. Jásat budou především majitelé starších PC sestav, neboť pokud jste rozjeli první díl, je pravděpodobné, že váš počítač snese i dvojku. Grafici zapracovali hlavně na vyhlazování hran a pro můj klid jsem si také mohl hru nastavit na nejvyšší rozlišení. F.E.A.R. 2 určitě nepůsobí nejnovějším dojmem, ale ostuda to rozhodně také není. Co se však povedlo na výbornou jsou zvuky. Hudba dodává atmosféře i akčnějším pasážím ten správný šmrnc a nemám proti ní žádné výhrady. Bravo!

Minimální konfigurace:

  • Operační systém: XP/Vista
  • Procesor: 2800 MHz (pro Visty 3200 MHz)
  • Operační paměť: 1000 MB Ram (pro Visty 1500 MB Ram)
  • Grafická karta: 3D graf. karta s 256 MB

IV. Zbraně a protivníci

Zbrojový arzenál je podobný jako v jedničce. Máme tu pár brokovnic, samopalů a sniperovek. Zpestřením je plamenomet (ovšem strašně málo účinný), laserová zbraň a především robotický oblek, do kterého vás hra dvakrát posadí. Protivníci rozhodně nebudou mít proti vašim kulometům a raketám žádnou šanci. Ale zatímco souboje s lidskými nepřáteli jsou velmi snadné (viz níže – obtížnost), některá monstra vám mohou dát pěkně zabrat (například potvora, která oživuje své druhy). Lahůdkou jsou souboje s neviditelným nimrodem, který se maskuje na způsob Predátora a který byl taktéž v prvním dílu.

V. Umělá inteligence, obtížnost

Zklamání. Oba tyto elementy jsou velkým problémem F.E.A.R. 2. Inteligence nepřátel je totiž na horší úrovni než v jedničce, kde protivníci zbytečně neriskovali a raději nechali iniciativu vám, nebo se váš bezpečný úkryt za rohem snažili narušit nepříjemně hozeným granátem. Ve dvojce se nic takového neděje, spíše naopak. Protivníci se sice neustále kryjí za stoly či jinými předměty (možnost udělat si ze stolu provizorní úkryt máte taky, ale já jí moc nevyužíval), ale činí to tak nemotorně, že jsou obvykle mrtví dříve, než danou věc převrátí. S tím souvisí samozřejmě i obtížnost. Bez okolků vám řeknu, že F.E.A.R. 2 lze dokončit i bez použití zpomalování času, což v jedničce nebylo možné. Neváhejte proto zvolit úroveň nejvyšší (lékárniček je všude dost), aby jste si mohli vychutnat krvavá jatka, která za použití bullet-time z vašich nepřátel uděláte.

70%

Dobrá hratelnost, solidní (nenáročná) grafika, perfektní hudba a slušně vyřešený příběh vs. extrémní lineárnost, slabá U.I. a snadná obtížnost. F.E.A.R. 2: Project Origin rozhodně nesplnil očekávání a hodnocení už proto nebude kmitat kolem devadesáti procent jako před čtyřmi lety. Přesto je to hra nadprůměrná, od které se prostě čekalo více než se nakonec dostavilo. Škoda.

Sdílet Facebook Twitter Pinterest Email WhatsApp
Avatar
Frenk

Film, hudba a alkoholické radovánky, to jsem já!

Další z kategorie

75

Clock Tower 3 (PS2 hra)

25. 8. 2024napsal j.calling.2bad
90

Evil Dead Regeneration (PC hra)

11. 5. 2024napsal jino
Komentovat můžou pouze přihlášení uživatelé
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • Oblíbené
  • TOP %
  • Nejnovější
70

Gremlins (1984)

7. 1. 2015napsal prasoid
70

Valentine (2001)

6. 9. 2023napsal Frenk
80

Child’s Play (1988)

28. 10. 2015napsal zbynek_smejkal
80

American Horror Story (2011), I. série

4. 1. 2012napsal Ondřej
93

Resident Evil Code: Veronica X (PS2 hra)

22. 6. 2023napsal j.calling.2bad
92

Dead Space (X360 hra)

5. 4. 2023napsal j.calling.2bad
90

I Am Legend (James Newton Howard)

11. 4. 2009napsal Frenk
90

Drag Me to Hell (Christopher Young)

25. 12. 2009napsal Frenk
100

Pet Sematary (1989)

8. 7. 2025napsal Ondřej
70

Pearl (2022)

3. 7. 2025napsal Frenk

X (2022)

2. 7. 2025napsal Frenk
60

Shrine, The (2010)

1. 7. 2025napsal Frenk
Náhodný výběr
90

Evil Dead Regeneration (PC hra)

11. 5. 2024napsal jino
80

American Horror Story (2011), I. série

4. 1. 2012napsal Ondřej

Luis De Jesus

25. 10. 2006napsal michal
30

Cruel Will (2013)

14. 10. 2023napsal solo
Nové komentáře
  • Šárka Jandová: Knižní hororová novinka: Dokonalé zlo
  • Ondřej: Jeepers Creepers: Reborn (2022)
  • dr.solfernos: Dog Soldiers (2002)
  • Šárka Jandová: Jeepers Creepers: Reborn (2022)
  • jino: Candyman (1992)
Vyhledávání

Pro všechny příznivce hororového žánru. Recenze hororových filmů, seriálů, knih, her a soundtracků. Novinky ze světa hororu, články, filmové postavy.

Facebook
Nejlepší recenze
100

Return of the Living Dead (1985)

20. 9. 2023napsal jino
100

Cloverfield (2008)

4. 11. 2023napsal Frenk
100

Pet Sematary (1989)

8. 7. 2025napsal Ondřej
Nejnovější recenze
100

Pet Sematary (1989)

8. 7. 2025napsal Ondřej
70

Pearl (2022)

3. 7. 2025napsal Frenk
60

Shrine, The (2010)

1. 7. 2025napsal Frenk
© 2006 - 2025 SvetHororu.cz
  • Ochrana osobních údajů
  • Zásady cookies (EU)

Napište hledaný výraz a potvrďte Enter. Nebo akci stornujte klávesou Esc.

Cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Analytics
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Nastavení
{title} {title} {title}