Režie: Lucio Fulci
Scénář: Dardano Sacchetti
Rok výroby: 1981
Délka: 87 min
Země: Itálie
Alternativní názvy: The Beyond, Seven Doors of Death, And You Will Live in Terror: The Afterlife
Hrají:
Catriona MacColl … (Liza Merril)
David Warbeck … (Dr. John McCabe)
Cinzia Monreale … (Emily)
Antoine Saint-John … (Schweick)
Veronica Lazar … (Martha)
Anthony Flees … ( Larry)
…a další
Louisiana 1927 – Za hluboké noci se k mistnímu hotelu po vodě plaví skupinka mužů osvětlená loučemi. V pokoji č.36 je ubytován malíř Scheweik,který je obviněn s čarodějnictví a nikým nerušen zde dokončuje své dílo – obraz temnoty a beznaděje. V tom do pokoje vtrhne parta mužů a násilím odvedou malíře do sklepního prostoru hotelu. Tam je po brutálním zmrskání řetězem ukřižován na zeď a do obličeje je mu hozeno nehašené vápno. Tímto činem se otevře jedna ze sedmi bran do pekla o které se píše v magické knize EIBON.
Louisiana 1981 – Do opuštěného a chátrajcího hotelu přijíždí atraktivní žena jménem Liza, která dům zdědila a plánuje jeho rekonstrukci a to i včetně suterénu, ve kterém je zazděn a proklet malíř. Toho ze spáru věčné kledby vysvobodí zvědavý udržbář Joe, který jako první umírá rukou samotného zla. Lízu se před záhrobím snaží varovat slepá Emily, která se svou tajuplností a vlčákem Dickym dodávájí ději to správné koření. Jejích první setkání na opuštěné cestě v doprovodu klavíru, patří k příjemnému zpestření filmu.
Role Lízy se bravůrně ujala britská herečka Catriona Mac Coll. Nemůžu opomenout scénu z nemocnice, kde copatá rusovláska čeká před márnicí na svou matku, která tam obléká do šatů svého zesnulého muže. Vše začne gradovat v momentě, kdy se žena lekne jednoho z nebožtíků a upadá do bezvědomí. Poté se na její tvář vylije nádoba kyseliny, která s nástupem vynikajcí hudby devastuje lidské tělo.
Mezi další klenot patří scénka, kdy uklízečka v hotelu vypouští vanu (jejiž obsah připomíná močuvku), ve které je naložen obživlý udržbář Joe, jež se následně vynořuje a se svým originálním zombi dechem podniká utok.
V závěru filmu se hlavní protagonisté při útěku z nemocnice kterou ovládli živí-mrtví, ocitnou zničeho nic v suterénu hotelu, kde naleznou sami sebe v prázdnotě, uprostřed obrazu temtoty a beznaděje namalovaného rukou služebníka pekel. Žádné světlo, žádný stín, žádný vítr, nic…. Pokoj č.36
Lucio Fulci zobrazil myšlenku, že všechno v životě je strašná noční můra a naším jediným útočištěm je zůstat na tomto světě, ale mimo čas…