Close Menu
  • Hororové filmy
  • Hororové seriály
  • Hororové knihy
  • Hororové hry
  • Soundtracky
  • Postavy
  • Články
  • Home
  • Kontakt
  • Pro autory
  • Registrace
  • Zapomenuté heslo
  • Přihlášení
Facebook
  • Home
  • Kontakt
  • Pro autory
  • Registrace
  • Zapomenuté heslo
  • Přihlášení
Facebook
SvetHororu.cz
  • Hororové filmy
  • Hororové seriály
  • Hororové knihy
  • Hororové hry
  • Soundtracky
  • Postavy
  • Články
SvetHororu.cz
Home»Hororové hry»F.E.A.R. (PC hra)

F.E.A.R. (PC hra)

see-sawandrewnapsal see-sawandrew9. 4. 20245 minut čtení Hororové hry

Tato hororová akce byla dokončena začátkem podzimu roku 2005 pod taktovkou Monolithu, už dlouho před vydáním byla velice známá a patřila k nejočekávanějším hrám roku. Jak se povedla?

F.E.A.R. , neboli v českém překladu STRACH je vlastně zkratka zásahové jednotky First Encounter Assault Recon (ne, opravdu to není Fernet Echerovka Absint Rum). Příběh není nikterak složitý. Paxton vetřel, velitel armády klonových vojáků (neplést prosím s hvězdnými válkami) se zkrátka zbláznil a poštval své muže na pracovníky vládního projektu Armacham, jehož byla armáda součástí. Jak s tím, že Fettelovi ruplo v bedně, souvisí malá holčička, neustále s objevující a zase mizející, to už je na vás, aby jste rozluštili.

Jako člen komanda jste vyslán spolu se svými spolubojovníky, aby jste Vetřela zastavil v samém počátku, dokud ještě nenapáchal tolik škody. Tento parchant je však houževnatější, než by se zdálo, a po prvním setkání s ním, kdy jen v několikavteřinové animaci bezmocně sledujete, jak vám rozbíjí kebuli, uprchne. Vláda údajně ví, kde se skrývá a co má v úmyslu. Parťáci čekají, až jim otevřete bránu, a když tak učiníte a po minutovém běhu zpět k bráně, kdy vám do vysílačky budou chrčivě řvát vaši umírající kamarádi, zjistíte, že z jednotky FEAR zůstalo pár zkrvavených kostiček, vydáte se vstříc svému osudu do nitra budovy. Sám.

Pohybovat se budete především kancelářskými interiéry, občas nějakými laboratořemi. Na velké exteriéry zapomeňte, FEAR je především interiérová přímočará střílečka. Ale zdaleka ne obyčejná. I přes fádnost šedých stísněných prostorů má toho prostředí obrovskou výhodu – skvělou atmosféru, které by se vám venku sotva dostávalo. U této hry se budete bát. Ne tak, jako u Doomu3, kde byla neustále tma jako v p… pytli a kde vám po sebrání nějakého určitého předmětu na hlavu pokaždé skočila naskriptovaná zombie. Vývojáři z Monolitu se nechali inspirovat japonskými horory a vytvořili prostředí, kde neustále budete cítit ono mrazení v zádech a každý, sebemenší zvuk váš poleká. Plížíte se temnou chodbou s prosklenými stěnami, kde přes kancelářské žaluzie pronikají úzké pásky světla. Baterkou si svítíte na cestu a pozorně posloucháte. Náhle uslyšíte příšerný skřípavý zvuk a ztuhnete na místě. Všimnete si, že se za otevřenými dveřmi do další místnosti něco pohnulo… když se ke dveřím přiblížíte, bleskově se přibouchnou. Svíráte odjištěný samopal, roztřeseně otevřete. Nikdo. Jen pár krys na podlaze. Pokračujete dál, baterku pro jistotu necháte rozsvícenou a trošku se uklidníte. V další místnosti naleznete krev na stěně, přistoupíte blíže, načež se stane několik věcí najednou. Baterka zdechne, za sebou uslyšíte prásknutí a dlaždice na stěně začnou opadávat, do toho slyšíte potměšilý dětský smích. Otočíte se a vyklušete ven. Hned za rohem se leknete postavy malé holčičky se zkrvavenými šatičkami, která tiše stojí a civí na vás. Ztuhnete a nezmůžete se ani na stisknutí tlačítka dopředu. Ještě, než stačíte zauvažovat nad tím, co takové děvčátko dělá úplně samotné na tak strašném místě, postava po vás náhle skočí a rozplyne se až centimetr před vámi. V takových chvílích jsem se mnohokrát neudržel a panicky začal po vidině pálit. Proto buďte vždy připravení, že i po jakémkoli otočení se můžete spatřit téměř cokoliv. I když většinu šasu nic neuvidíte, strach dostanete, i když nevědomky kopnete do nějaké bedny a ta s rachotem spadne.

Nicméně, FEAR je střílečka, nikoli horor. Proto se budete setkávat také s živými nepřáteli, kterých sice není mnoho, ale lépe kvalita, než kvantita. Jak brzy zjistíte, Fettelovy klony nejsou žádná ořezávátka. Umělá inteligence těchto chlapíků je jedna z nejlepších, jakou jsem kdy v FPSkách viděl. Stačí posvítit baterkou do zorného pole jednoho z nich a máte na krku celou jednotku, komunikující přes vysílačku. Vojáci se pohybují po dvojicích či trojicích. Jedna skupinka vám zatlačuje palbou a házením granátů, druhá se vás snaží obejít. Mušku mají velice přesnou a granáty házejí bravurně. Takže na nějaký “Rambo-styl” rovnou zapomeňte a naučte se potichu postupovat a pokud o vás nepřítel neví, potichu jej sejmout jednou ranou do hlavy, nebo se z němu zezadu přiblížit a uštědřit mu ránu do zátylku. Pokud si budete počínat neopatrně a při postupu se vám podaří například shodit ze stolu plechovku od piva, budete mít co dělat, aby jste z toho vyvázli živí a zdraví. A to nebudete mít co dočinění jen s obyčejnými vojáky, vyzbrojenými automatickými puškami G2A2, ale i s těžšími obrněnci s hřebíkomety a vojáky Armachamu s puškami ASP. Časem se setkáte i s vojáky, vyzbrojenými automatickým kanonem MP50, nebo vrhačem částic, který má úžasnou účinnost a perfektní zoom. Dvakrát či třikrát narazíte na bojového droida, na kterého vyzrajete chytře nastraženými pastmi blizkózních a dálkově odpalovacích bomb a samozřejmě raketometem. A poslední hošíky vám nebudu prozrazovat. Snad jen to, že až na vás jedna z těch neviditelných mrch skočí, spadnete ze židle.

Čeká vás něco kolem osmu až devíti hodin napínavého hraní, kdy kromě střílení a nekonečného plížení se chodbami s kostkou ledu na zádech budete také poslouchat telefonní záznamníky nebo zkoumat data ze zapomenutých laptopů a pomaličku si skládat puzzle celé záhady. Vyvrcholení příběhu se mi velmi líbilo a doufám, že si jej také náležitě užijete.

Grafika je úžasná a fyzikální engine taktéž. I když fyzika granátů občas hapruje, tak tyto výbušné dárečky nádherně prolétávají sklem, které rozbijí a pokračují ve své trajektorii, aby za vteřinu svým výbuchem rozmetaly všechno ostatní použitelné sklo. Fyzika a animace postav je také velmi dobrá. Vojáci se pohybují velmi realisticky a věrohodně. A když jeden z nich po zásahu z hřebíkometu odlétne a o dva metry dál se nádherně přišpendlí ke zdi, je to radost pohledět. Grafická stránka nemá chybu. Vyhlazování hran, dynamické stínování a osvětlení a podobné vychytávky nechybí a hra vypadá skvěle a ještě lépe se hýbe. S mým tehdejším Pentium 4 2,66Ghz, 1GB RAM a GF7600GT hra běžela na vysoké detaily v rozlišení 1280×1024 na krásných 50 FPS, což je dostačující, alespoň pro mě.

Zvuky jsou vynikající. Od výbuchů granátů, přes dětský smích a skřípavý zvuk, až po klasické zvuky interaktivních předmětů, které téměř všechny jsou rozbít, nebo s nimi pohybovat.

90%

FEAR je jedna z mála her, která mi stála za to dohrát do konce a opravdu jsem si její hraní užil. Není nic lepšího než si zhasnout světlo, nasadit sluchátka, připravit si náhradní trencle a jít se bát. Možná jsou i lepší věci. Multiplayer je nyní zadarmo v podobě FEAR Combat a přináší skvělý herní zážitek na více než patnácti mapách až pro 32 hráčů. Má také skvělý potenciál pro pořádnou týmovou akcičku, spoléhající se na vzájemném krytí. Chce to jen dobrou partu lidí.

Sdílet Facebook Twitter Pinterest Email WhatsApp
Avatar
see-sawandrew

Jsem ignorant, milovník šachu, prózy, výtvarného umění, hororů, tenisu, brambůrků, krve, žen, metalu, jazzu a spánku.

Další z kategorie

75

Clock Tower 3 (PS2 hra)

25. 8. 2024napsal j.calling.2bad
90

Evil Dead Regeneration (PC hra)

11. 5. 2024napsal jino
Komentovat můžou pouze přihlášení uživatelé
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • Oblíbené
  • TOP %
  • Nejnovější
70

Gremlins (1984)

7. 1. 2015napsal prasoid
70

Valentine (2001)

6. 9. 2023napsal Frenk
80

Child’s Play (1988)

28. 10. 2015napsal zbynek_smejkal
80

American Horror Story (2011), I. série

4. 1. 2012napsal Ondřej
93

Resident Evil Code: Veronica X (PS2 hra)

22. 6. 2023napsal j.calling.2bad
92

Dead Space (X360 hra)

5. 4. 2023napsal j.calling.2bad
90

I Am Legend (James Newton Howard)

11. 4. 2009napsal Frenk
90

Drag Me to Hell (Christopher Young)

25. 12. 2009napsal Frenk
40

Sorry About the Demon (2022)

17. 5. 2025napsal solo
50

Refuge (2023)

15. 5. 2025napsal solo
50

Cargo (2017)

13. 5. 2025napsal solo
50

Don’t Move (2024)

11. 5. 2025napsal solo
Náhodný výběr
90

Evil Dead Regeneration (PC hra)

11. 5. 2024napsal jino
90

I Am Legend (James Newton Howard)

11. 4. 2009napsal Frenk
40

14 Cameras (2018)

15. 2. 2023napsal solo
20

Ultraviolet (2006)

21. 3. 2020napsal solo
Nové komentáře
  • Šárka Jandová: Knižní hororová novinka: Dokonalé zlo
  • Ondřej: Jeepers Creepers: Reborn (2022)
  • dr.solfernos: Dog Soldiers (2002)
  • Šárka Jandová: Jeepers Creepers: Reborn (2022)
  • jino: Candyman (1992)
Vyhledávání

Pro všechny příznivce hororového žánru. Recenze hororových filmů, seriálů, knih, her a soundtracků. Novinky ze světa hororu, články, filmové postavy.

Facebook
Nejlepší recenze
100

Cabinet des Dr. Caligari, Das (1920)

17. 9. 2022napsal Beonica
100

Return of the Living Dead (1985)

20. 9. 2023napsal jino
100

Cloverfield (2008)

4. 11. 2023napsal Frenk
Nejnovější recenze
40

Sorry About the Demon (2022)

17. 5. 2025napsal solo
50

Refuge (2023)

15. 5. 2025napsal solo
50

Cargo (2017)

13. 5. 2025napsal solo
© 2006 - 2025 SvetHororu.cz
  • Ochrana osobních údajů
  • Zásady cookies (EU)

Napište hledaný výraz a potvrďte Enter. Nebo akci stornujte klávesou Esc.

Cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Analytics
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Nastavení
{title} {title} {title}