Close Menu
  • Hororové filmy
  • Hororové seriály
  • Hororové knihy
  • Hororové hry
  • Soundtracky
  • Postavy
  • Články
  • Home
  • Kontakt
  • Pro autory
  • Registrace
  • Zapomenuté heslo
  • Přihlášení
Facebook
  • Home
  • Kontakt
  • Pro autory
  • Registrace
  • Zapomenuté heslo
  • Přihlášení
Facebook
SvetHororu.cz
  • Hororové filmy
  • Hororové seriály
  • Hororové knihy
  • Hororové hry
  • Soundtracky
  • Postavy
  • Články
SvetHororu.cz
Home»Hororové hry»Resident Evil Dead Aim (PS2 hra)

Resident Evil Dead Aim (PS2 hra)

j.calling.2badnapsal j.calling.2bad19. 6. 20234 minuty čtení Hororové hry

Na Playstation 2 byl poté, co se Capcom rozhodl vydávat ty nejlepší tituly ze série Resident Evil exklusivně pro GameCube zřetelný úpadek v survival horror žánru. A tak ve snaze nasytit vlastníky PS2 a přitom udržovat svou dohodu s Nintendo, Capcom vydalo Resident Evil: Dead Aim (který se původně nazýval tak nějak nemotorně BioHazard: Heroes Never Die in Japan) pro Playstation 2. A ačkoliv to není tak docela typická Residentovka, celkem dobře zachycuje chůzi a styl této série a zároveň je to jedna z nejlepších her tohoto druhu.

Podobně jako v Resident Evil Gaiden pro GameBoy Color, RE:DA vás zasazuje na plující loď hemžící se zombíky infikovanými T-virem. Začínáte jako Bruce McGivern, americký vládní agent, jehož mise je zastavit Morpheuse D. Duvalla, antagonistu známého z Resident Evil 0, a zabránit mu šířit T-virus. Na vaší cestě se seznámíte s Fonglingovou, čínskou vládní agentkou se stejnou misí, jaká byla udělena vám později za ní také budete hrát. Ačkoliv se vám dostane malých kousků příběhu v podobě filmečků a různých dokumentů nalezených na lodi, jediné co doopravdy musíte vědět je to, že na té lodi je horda zombíků, které musíte zabít.

Mechaniky subžánru “Gun Survivor” (pokud nevíte, oč se jedná, nejznámější sérii z tohoto žánru je House Of The Dead) byly vždycky celkem nešikovné. RE:DA má svůj podíl podobných problémů, ale rozhodně si vede lépe než ostatní hry tohoto subžánru díky novému kamerovému systému, který vám dává pohled z třetí osoby, když zrovna nestřílíte. Automatické a zpočátku nečekané přepínání mezi první a třetí osobu může být nepříjemné, ale širší rozsah vašeho vidění získaný třetí osobou za to zvykání stojí. RE:DA vám taky dává nemalé množství nastavení ovládání, a tak můžete hrát jaks ovladačem GunCon2, GunCon2 ve spolupráci s Dual Shock 2, Dual Shock 2 samotně anebo nejlepší možnost – Dual Shock 2 s pomocí USB myši. Je tu ale i pár problému, kterým se nevyhnete, ať už budete hrát jakkoliv, jako například velice nízká rychlost otáčení hlavní postavy, což může být až fatální, když se za vámi bude plížit nějaký zombík. A i když máte moc nad horizontální kamerou během ovládání své zbraně, nemůžete se dívat nahoru a dolů, což je prostě rozčilující.

Jelikož většina gun survivor her pochází z arkádových automatů, mývají jednotně maniakální tempo, a právě tady je další bod, kdy se RE:DA vyjímá. Hra se spíše táhne v metodickém tempu, stejně jako známější RE hry, a využivá tak fanouškům této série daleko bližší mechaniky. Jak se tak budete procházet lodí, čeká vás hodně prozkoumávání, sbírání předmětů, aktivování různých panelů, stlačování různých tlačítek a hledání mnoha klíčů. Zároveň během hry nasbíráte odlišné zbraně jako Magnum, brokovnici nebo velice uspokojivou pušku, ale jak už to tak v této sérii bývá, i v RE:DA jsou zombíci silní a munice je velmi vzácná. Vyskytnete se i v mnoho momentech, kdy bude lepší prostě zdrhat a všechno živé kolem sebe ignorovat.

RE:DA se se svou prezentací nemůže rovnat s Resident Evil 0, ale stále vypadá docela dobře. Ona loď je vrcholem této hry, jelikož je vyrenderována s překvapivou porcí detailů. Od všech palub přes kabiny až do nejhlubších útrob lodi – všechno to působí, jako byste běhali po skutečných lokacích. Zombíci, ač jsou praktičtí, nejsou tak přesvědčiví, avšak hodně dobré osvětlení RE:DA je dělá hrozivější. Naše loď není opravdu světlá a baterka ve vaší kapse vám osvětluje jen pár metrů před vámi, což ve vás vzbuzuje větší pocit nebezpečí. Modely Bruce a Fonglingové vypadají a pohybují se přesvědčivěji a oba mají rozdílné animace pohybu závislé na momentálním zdravotním stavu.

Zvuky nejsou technicky navrženy až tak působivě, ale stále vykonávají dobrou práci při budování atmosféry. Pravda vlastně je, že rozsah zvukových efektů je jen řídký – jediné opravdu výrazné zvuky, které uslyšíte jsou vaše kroky a hučení lodních motorů. Občasné zapištění a naříkání vás udrží napjaté a sténání zombíků, které zatím nikde nevidíte zachvěje vaší páteří. Když už dojde na setkání se zombie, výstřel z vaší zbraně zní ostře a realisticky a přesvědčivě se odrazí od kovových zdí lodi. Je tu i pár milých maličkostí, jako těžké dýchání hlavní postavy během dlouhého běhání a zběsilá hudba během obzvláště trýznivých sekvencí. Audio stránka se ale problému taky nevyhnula. Počet zvuků sténání a bručení zombíků je docela omezený a zvuk zakusování jejich čelistí do vašeho krku je spíše bouchavý, než-li ohavný. A i když se dabing ozývá jen během filmečků, dialog je násilný a hraničí s napodobováním, s pitomou Jižní línou řečí Bruce, které se dá velmi snadno hodně smát.

  • Hratelnost – 6/10
  • Grafika – 7/10
  • Zvuk – 7/10
  • Návykovost – 7/10
68%

Sečteno podtrženo, Resident Evil: Dead Aim je dlouhý jen tři až čtyři hodiny dlouhý, což je pěkně dobrý úspěch na gun survivor kru, ale když se délka zkombinuje s netradičními mechanikami, snad všichni fanoušci Resident Evil série nebudou spokojeni. Fanoušci gun survivor subžánru jej budou milovat díky tomu, že nabízí zbrusu nový light-gun zážitek. Je to horší RE hra a není to stelární light-gun hra, ale vytváří zajímavý mix, což je chvalitebné. Dávám horší sedmdesátku.

Sdílet Facebook Twitter Pinterest Email WhatsApp
Avatar
j.calling.2bad

Miluju horror jakožto žánr veškerého umění, ať už jde o filmovou či herní branži, nebo i kresby, obrazy, hudební motivy apod. Kromě horroru samozřejmě zbožňuju i komedii, no a když se oba žánry zkloubí, vznikne Braindead, Evil Dead a podobné klasiky. To dává smysl, ne? Miluju karty. Ani ne tak moc karetní hry, jako čistokrevnou manipulaci s kartami (to jest impromptu karetní magie, neboli "hospodské" karetní triky, které vyžadují pouze a jenom balíček karet. I když jsem ale ozbrojen pouze jedním normálním balíčkem karet, můžu se pyšnit tím, že mám mocnou zbraň, neboť mé prsty jsou šikovné a ruce rychlé. Nikdy ale není na škodu využít i nějakou specialitku, která následně vyzdvihne zdánlivě hospodský trik do nadpřirozených výšin, kdy už mi lidé začínají říkat "tak mi něco ukaž, Copperfielde". Stojí to neskutečný prachy, ale v mým životě jsem asi nemohl učinit lepší investici. Několik let tvrdého tréninku a zaručuju se jako někoho, kdo vám pořádně zavaří v hlavě. Budete se zoufale snažit pochopit, a já budu pokračovat, budu vám ukazovat další a další věci, které jsou čím dále méně uvěřitelné a více nepochopitelné, až to konečně vzdáte, vyserete se na myšlení a jenom si užijete pohled na dění v cizích rukách. Je to prostě krásný pocit, když se člověk má čím pochlubit. Miluju angličtinu a podle toho to taky tak vypadá. Počet diskizí, které pravidelně navštěvuju a do kterých přispívám je velký, a více než polovina je právě anglická. Fakt je to dobrej pocit, když se člověk má čím pochlubit.

Další z kategorie

75

Clock Tower 3 (PS2 hra)

25. 8. 2024napsal j.calling.2bad
90

Evil Dead Regeneration (PC hra)

11. 5. 2024napsal jino
Komentovat můžou pouze přihlášení uživatelé
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • Oblíbené
  • TOP %
  • Nejnovější
70

Gremlins (1984)

7. 1. 2015napsal prasoid
70

Valentine (2001)

6. 9. 2023napsal Frenk
80

Child’s Play (1988)

28. 10. 2015napsal zbynek_smejkal
80

American Horror Story (2011), I. série

4. 1. 2012napsal Ondřej
93

Resident Evil Code: Veronica X (PS2 hra)

22. 6. 2023napsal j.calling.2bad
92

Dead Space (X360 hra)

5. 4. 2023napsal j.calling.2bad
90

I Am Legend (James Newton Howard)

11. 4. 2009napsal Frenk
90

Drag Me to Hell (Christopher Young)

25. 12. 2009napsal Frenk
40

Sorry About the Demon (2022)

17. 5. 2025napsal solo
50

Refuge (2023)

15. 5. 2025napsal solo
50

Cargo (2017)

13. 5. 2025napsal solo
50

Don’t Move (2024)

11. 5. 2025napsal solo
Náhodný výběr
30

Mirrors (Javier Navarrete)

11. 2. 2011napsal Frenk
40

Zombie Night (2013)

3. 3. 2018napsal solo
60

Malefique (2002)

10. 8. 2020napsal Beonica
80

Abandoned, The (2006)

17. 10. 2023napsal solo
Nové komentáře
  • Šárka Jandová: Knižní hororová novinka: Dokonalé zlo
  • Ondřej: Jeepers Creepers: Reborn (2022)
  • dr.solfernos: Dog Soldiers (2002)
  • Šárka Jandová: Jeepers Creepers: Reborn (2022)
  • jino: Candyman (1992)
Vyhledávání

Pro všechny příznivce hororového žánru. Recenze hororových filmů, seriálů, knih, her a soundtracků. Novinky ze světa hororu, články, filmové postavy.

Facebook
Nejlepší recenze
100

Return of the Living Dead (1985)

20. 9. 2023napsal jino
100

Cloverfield (2008)

4. 11. 2023napsal Frenk
100

Cabinet des Dr. Caligari, Das (1920)

17. 9. 2022napsal Beonica
Nejnovější recenze
40

Sorry About the Demon (2022)

17. 5. 2025napsal solo
50

Refuge (2023)

15. 5. 2025napsal solo
50

Cargo (2017)

13. 5. 2025napsal solo
© 2006 - 2025 SvetHororu.cz
  • Ochrana osobních údajů
  • Zásady cookies (EU)

Napište hledaný výraz a potvrďte Enter. Nebo akci stornujte klávesou Esc.

Cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Analytics
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Nastavení
{title} {title} {title}