Úvod
Měl to být malý návrat legendárního tvůrce. Po pěti letech od svého posledního hororu se jméno Wese Cravena objevuje u projektu s názvem 25/8. Bohužel bývalý mistr hrůzy natočil teenagerovskou blbinu s rozparovačemv hlavní roli a studio se raději rozhodlo změnit název na My Soul to Take (Vem si mou duši) a konvertovat ho do 3D, aby se mohla alespoň část nákladů vrátit zpět. Dopadlo to samozřejmě katastrofálně, snímek prošuměl a Craven se poté musel vrátit ke čtvrtému Vřískotu. Toť fakta, která měla negativní dopad i na hudbu Marca Beltramiho. Četné přetáčky a nepříliš dobré zázemí se podepsali pod tuto kompozici, kterou vydalo Relativity Media Soundtracks krátce po premiéře filmu (2010).
Rozbor a hodnocení
Šestá vzájemná šestá spolupráce se se představuje podle očekávání. Trochu smyčců pro napětí, pochmurná hudba, táhlé pauzy občas proložené zaburácením pro vystrašení posluchače. Otázkou samozřejmě je, jak to celé bude fungovat. Další skladby o kratších délkách se snaží navodit jakousi atmosféru, ale soundtrack bohužel nemá vůbec žádnou kostru. Hlavní motiv tu jednoduše není a pokud se objeví nějaký opakující se fragment, působí to spíše směšně.
Bohužel ani v hororové rovině se nedostavuje uspokojení. Soundtrack je v první polovině vyloženě uspávající záležitost. Beltrami pracuje s nevýraznou kompozicí, která je zaměnitelná s čímkoliv jiným. Hororová rutina bez chuti a zápachu, bez dynamiky a s atmosférou, která vás nechá absolutně chladným.
Druhá půle začíná o něco lépe, ale koule to nikomu neutrhne. Některé lepší momenty ve skladbách jsou znát a lze je považovat za hodně dobré (třeba osmá „The Unveiling“ využívá efektu tlukoucího srdce), ale jiné skladby jakoby sem vůbec nepatřily. Jakoby si je Beltrami vycucal z prstu (opět připomínám, že zázemí nebylo optimální). Postupně se tedy opět objevuje nuda a poklidné tvoření nezáživné atmosféry začne otravovat.
A to je u soundtracku, který trvá sotva něco přes půlhodinku dost špatná vizitka. Ale když je hudba k hororu bez děsu a s nulovým napětím není se čemu divit. A nemůže to zachránit ani dynamičtější konec. Třeba „Not my Mother“ ještě dokáže probudit posluchače svým velkolepějším pojetím, ale na to je jednak už pozdě a jednak jsou tyto fragmenty velmi krátké.
Seznam skladeb
-
Night of the Ripper (2:06)
-
Abel’s Theme (2:23)
-
Seven Souls (1:47)
-
Bad for Tourism (1:19)
-
Condor Edifice (1:29)
-
Pray for our Souls (2:12)
-
Condor and Crew (2:29)
-
The Unveiling (2:41)
-
Fang Zone (2:44)
-
River’s Edge (3:00)
-
Two Stiffs (2:43)
-
Not my Mother (2:45)
-
Ripping the Shreds (3:28)
Celková doba: 35:09
A tak je dnešní recenze věru krátká. Není totiž moc o čem psát. Beltrami bez účinku servíruje něco, co průměrný posluchač slyšel už mnohokrát a nemá se čeho chytit.